דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תבחרו נכון את האוהל שלכם? מה חשוב ומה חשוב פחות...הכול במאמר שלפניכם! 

מאת    [ 31/07/2012 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 1689 פעמים ]

 

אחד הכלים החשובים ביותר בעת לינה בשטח הוא אוהל טוב ואיכותי. אוהלים משפיעים בצורה משמעותית מאוד על טיב השינה שלנו, בידוד ממזג אויר קיצוני לכאן ולכאן, בידוד אקוסטי ונוחות. במאמר זה נספק לכם אינפורמציה רלוונטית שכדאי מאוד לתת עליה את הדעת, לפני רכישת אוהל זה או אחר, על מנת שבפעם הבאה שתבחרו אוהל, תיקחו את זה שיתאם את הצרכים האישיים שלכם ויהפוך לכם את הטיול ללא פחות ממושלם- גם ביום וגם בליל...

סוגי אוהלים

כשמדברים על סוגים בעולם האוהלים, ההתייחסות היא בדרך כלל לגודל. כעיקרון, קיימים שלושה סוגים (או גדלים...) עיקריים של אוהלים:


    • אוהלים ליחיד או לזוג- מתאים לזוג עד שלושה אנשים, לא יותר. מדובר על אוהל נמוך כזה, מאלה שצריך להתכופף על מנת להיכנס אליהם, והוא מתאים לאנשים הנוהגים לטייל לבד או עם בן זוג.
    • אוהלי אוהלים משפחתיים- בתוך הקטגוריה הזו נמצא אוהלים המיועדים לארבעה אנשים וכאלה המיועדים לשמונה אנשים. זה הטווח באופן כללי, וכל אחד יכול לקנות את האוהל המשפחתי המתאים לצרכיו או למשפחתו. כאן, מדובר כבר באוהלים גובהים ומרווחים יותר, וכדי להיכנס לתוכם כבר בדרך כלל לא תצטרכו להתכופף. בעיקרון, הם יציבים פחות מאוהלים זוגיים ושינה בהם מעלה במידת מה את הסיכוי שהם ייפלו עליכם בעת השינה, בשל גובהם וגודלם. עם זאת, לא מדובר כאן בכלל ברזל וישנם אוהלים משפחתיים מאוד יציבים, כתלות בפרמטרים נוספים, כמו איכות החומרים מהם מיוצרים אוהלים, אופן הרכבתם וכו'.
    • אוהלים קבוצתיים- פחות מתאימים לטיולי מחנאות. אופן התקנתם דורש מיומנות מסוימת ולוקח לו מעט זמן, והם לא נדחסים לתוך תיק קטן כזה כמו שאנו מכירים. מדובר כבר על אוהלים מאוד גדולים המכילים למעלה מ- 20 איש, וגם אם אתם נוהגים לטייל בקבוצות ענקיות, התפצלו לכמה קבוצות שינה באוהלים משפחתיים.

התאמת האוהל לתנאי אקלים-

מאוד חשוב לרכוש אוהלים המותאמים מבחינת האיכות, החומר והאפקטים שלהם לתנאי מזג האוויר באזור בו אתם מתכוונים לשהות. ישנם אוהלים החסינים בפני רטיבות שיתאימו לשטחים רוויי גשמים או אזורים טרופיים, אוהלים יציבים במיוחד שיהיו מאוד פונקציונאליים במקומות עם רוחות חזקות וסערות ואוהלים מיוחדים לאזורים קיציים ושטופי שמש, המבודדים אותנו מהחום שבחוץ. אם לא תבחרו אוהל שמתאים לכם מבחינת האקלים הסביבתי, גם אם יהיה איכותי מאוד, לא תשיגו את הנוחות האופטימאלית שאמורה להיות בעת לינה בשטח...

הרכבת אוהלים בשטח-

בטיול כולנו מעוניינים בעיקר לנוח, ולעבוד כמה שפחות. בחרו אוהל שהרכבתו דורשת מכם כמה שפחות מאמץ. בספרות המקצועית זה נקרא אוהל בן רגע. רוב האוהלים שנמכרים היום בשוק מאוד פשוטים להרכבה, וכל אחד יכול להרכיב אותם בכמה דקות ספורות בלבד כך שכל שתצטרכו לעשות בחנות הוא לוודא שהאוהל שבחרתם הוא אכן כזה, כדי לא להתעייף אחר כך- מספיק קשה היה לכם במסלול...עכשיו, כשהגעתם לשטח, אתם רוצים רק לאכול טוב ולנוח לצד הגיטרות.

בידוד תרמי ואקוסטי באוהלים-

בחרו אוהלים שמבודדים אתכם מהחוץ, הרי זו המטרה העיקרית שלהם בסופו של דבר. שאלת הנוחות מתקשרת מאוד לשאלה האם האוהל מעניק את האפשרות לא "לסבול" מפגעי הסביבה-לא לשמוע את ציוץ הציפורים בשש בבוקר ולא לרעוד מקור.בידוד תרמי טוב באוהלים הוא קריטי ומשמעותי בבחירת אוהל איכותי!

יש עוד המון מה לספר על אוהלים, אבל את זה נשאיר לפעם הבאה. בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב